Felion
Administrator
Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:28, 06 Lut 2009 Temat postu: INFO |
|
|
Gry strategiczne skupiają się na ostrożnym planowaniu i wprawnym zarządzaniem surowcami w odpowiedniej kolejności, aby osiągnąć zwycięstwo. Gatunek ten powstawał w środku lat osiemdziesiątych.
Ten gatunek dzieli się na strategiczne gry turowe (TBS) i strategie czasu rzeczywistego (RTS), ale są również wyjątki łączące obydwie z ww. grup (jak np. X-COM). Gry turowe były pierwszymi grami strategicznymi. W tych czasach komputery nie miały odpowiedniej ilości mocy obliczeniowej, by pokazywać interakcje jednostek w czasie rzeczywistym. Pierwsze komputery osobiste szybko przyjęły gry turowe do tworzenia gier wojennych. Od tej pory gatunek zaczął się rozwijać.
Ogromną większość gier strategicznych można nazwać "wojennymi grami strategicznymi", ponieważ jedynym sposobem konfrontacji z przeciwnikiem była walka militarna oraz jej taktyka (np. rozpoznanie, oflankowanie, itp.). Gry turowe są bardziej nastawione na strategię (np. widok na wojnę z perspektywy generała).
Przykładowe gry rozgrywane w czasie rzeczywistym: Warcraft, StarCraft, Command and Conquer, Total Annihilation, Age of Empires (I, II, III), Rise of Nations, seria Earth i seria Company of Heroes (Kompania Braci).
Przykładowe gry rozgrywane w turach: Civilization, seria Heroes of Might and Magic, seria Fire Emblem.
Internetowe gry strategiczne są mniej popularnym podgatunkiem. Gracz nie potrzebuje żadnego oprogramowania, na swoim komputerze, ponieważ gra używa interfejsu strony internetowej. Takie gry często kończą się po paru miesiącach, przed końcem rundy i restartem gry. Jednakże niektóre z tych gier są ogromnie popularne i mają setki tysięcy graczy. Przykładami takich gier są Planetarion, Dawn of Myth, Terra Incognita, OGame czy Laventhar.
Post został pochwalony 0 razy |
|